bir annenin en zor anları

Ekran Resmi 2013-02-11 18.36.24
RA hamilelikten itibaren çook hareketli bir bebekti.Dr.umuza defalarca bir sıkıntısı mı var ki bu derece hareketli diye her soruşumda hareketli bebek iyidir,sağlık göstergesidir dedi.
Uykuyu hiç sevmedi.Evde olmaktansa; yağmurda,karda,rüzgarda,güneşte, sokakta,bahçede olmak istedi hep.
19 aylıktı oyun grubuna başladığında.Sıra beklemek,yenilmek onu bir çok çocuktan daha çok kızdırdı.Hiç sabrı olmadı,kendine bile.
Yapamadığı,beceremediği şeyler onu hırçınlaştırdı ve hep üstüne gitti ta ki becerene kadar.
Yazdan beri bahçeye ne zaman yalnız çıkabileceğini soruyordu.Baba ile bahçedeyken ondan kaçıp eve gelmeye başladı;yalnız gelebildiğini,evi bulabildiğini kanıtlamak istiyordu.
Anaokuluna giderken babadan önce otoparka inmek,biz asansörle çıkalım o merdivenden v.b çok istiyordu.
Sömestre tatilinde yeni merakı Jake’in korsan partisine gittik bir avm de.
Eğlence sonunda çişim var deyip benim çantaları toparlamamı beklemeden fıydı.Kadınlar tuvaletinde aradım yok,ben bağrınırken erkekler tuvaletinden çıktı.
Başına gelebilecekleri,bir daha yapmamasının gerektiğini uzun uzun konuştuk ki ertesi gün babasından otoparkta kaçıp site içindeki arkadaşının annesinden Rüzgar burada telefonu geldi.
Bu sefer baba,ben RA konuştuk bir kez daha ve bir sonraki gün baba ile onlar pastanede ben markette iken babayı ellerini yıkarken bırakıp ceketini giymeden akşam 18.00 civarı,hava kararmışken dışarı kaçmış.
Baba beni aradığında tam evden içeri girip torbaları bırakmıştım.Allah tarafından gelen güçle bayılmadım,kalp krizi geçirmedim ve derhal araba ile aramaya çıktım.Yolda eşimi çaresiz koştururken gördüm.
Arabayı kaçtığı pastanenin önüne parkedip tanıdık esnafa sordum,eşim karakola gitti.Bu arada site güvenliğini eğer görürseniz haber verin diye durumdan haberdar ettik.
Tesadüf bir itfaiye,ambulans,motorsikletli polisler sürüsü geçti sirenlerini çala çala ve ben hayatım demek böyle bitecekmiş diye düşündüm.
1 haftadır ihtiyaç sahibi bir aileye yapmayı düşündüğüm yardımı sömestre,RA’nın evde olması sebebiyle yapamadığımı düşündüm.
Belki korkup arabaların arasına çömelmiştir,saklanmıştır diye düşünüp seslendim arabalara doğru.
Ve verilmiş sadakamız,allahın acıması ile oğlumuz 3 caddeyi o karanlıkta karşıdan karşıya geçip(inşaatların çok olması v.s. sebebiyle çok kamyon trafiği olan caddeler) siteye girip evde beni bulamayınca süs havuzunun başına oturmuş.
Güvenlikten gelen telefon ile hayata geri döndüm.
Karakola beraber gidip bulunduğunu haber verdik.Komiser kısaca başına gelebilecekleri anlattı kendisine.
Ne kadar endişelendiğimizi,ne kadar onun için korktuğumuzu anlattık ve bir takım mahrumiyetler getireceğini kendisine bu yaptığı yanlışın.
Okulla paylaştık durumu;onlar da okulda drama şeklinde kendimizi nasıl korumalıyızı işlediler,okul kapısına ek önlem aldılar,servis şöförünü uyardılar.
Dr.umuzun tavsiye ettiği çocuklara oyun terapisi yapan bir uzmanla Rüzgar’sız görüşüp; ondan onun yanında bilinçli hata yapın ve hatanızı nasıl düzelttiğinizi gösterin ki mükemmelliyetçiliğe saplanmasın önerisi aldık.
Bizim de düşündüğümüz gibi kendini bize kanıtlama çabasında olduğunu,aslında yapılmaması gerektiğini bildiğini ama kendini ispat çabasında olduğunu düşünüyor o da.
Öfkesini bastırmasın ama öfkesini nasıl kontrol edebileceğini öğretin,bunun için kum torbası iyi bir fikir olabilir dedi.Kendi 2 yaşındaki oğlunun da varmış.
Babaannesinin gönderdiği duaların da etkisiyle belki bugün pek tatlı bir çocuktu,allah bozmasın.
Her şerde bir hayır vardır muhakkak..Belki bunları yazıp ufak da olsa birilerine ışık tutacaktır..Yada sadece durup sadece şükretmesine vesile olacaktır,kimbilir…
Hiç kimsenin yaşamaması ama böyle bir durumla da karşılaşırsa soğukkanlı kalmaya gayret edip mümkün olduğunca çabuk kuzusuna kavuşması dileğiyle…

Leave a Reply

