Dinsizin hakkından imansız gelebilir mi :)

Ispanak çorbası, zeytinyağlı ıspanak ve pazı pek seven oğlum anaokulunda kollarını pepee gibi kavuşturup ben hiç ıspanak sevmem demeyi öğrenince ilk kendi isteği ile davet ettiği misafirlerine ıspanaklı gül böreği yaptım. Gelen misafir çocuk değil ama RA afiyetle yedi.

Bu olaydan feyz alarak pazı için de bir güzellik düşünüp pazılı poğaça yaptım akşamdan. Dolaba koyup sabah o uyurken de fırına attım. Normal kahvaltısının yanında 2 tane yedi:)

İşte hem kolay hem lezzetli poğaçamız;

2,5 su bardağı un(ben ruşeymli kullandım) ve bir paket kabartma tozunu karıştırıyoruz.4 çorba kaşığı tereyağ,çok az tuz(ben deniztuzu koyuyorum),1 su bardağı rende beyaz peynir,3 kıyılmış taze soğan, ince kıyılmış pazı, 1 adet yumurta,1 bardak süt(bir dahaki sefer yoğurt koymayı planlıyorum). Hepsini unla yoğurup elimize yapışmayacak bir kıvam tutturuyoruz (gerekirse undan yardım alınacak yani).Yağlanmış borcam yada fırın tepsisine (ben dolaba kaldırdığım için borcama koydum) ceviz büyüklüğünde parçalar şekil verip diziyoruz. Üzerine susam, çörekotu süslenebilir. Ben yemez korkusundan bu sefer yapamadım. Bir sonraki sefere inşallah.

Kapanışı pazının yararları ile yapalım yine; içerdiği demir ve folik asitle kansızlığı önlermiş. Hamilelerde spina bifida(omurganın bir tarafının açık olması) rizikosunu en aza indirir ve beden güçlendirici etkileri varmış.

Leave a Reply

