Gerçek Hazinelerimiz

Belki geç,belki tedavi ile kavuşabildiğim,belki de her zaman çok istediğim için çocuk sanki her kadın için hayatın en özel mucizesidir diye düşünürdüm.
Son zamanlarda bir çok okulun tanıtım toplantısına katıldım ve kitapçıklarını vakit buldukça karıştırıyorum.
Beğendiğim bir okulun saydığı artıları arasında veli profili de var mesela.
Nedir tercih edilen veli profili?
Eğitimli,beyaz yakalı,”iyi”pozisyonlarda,”iyi”paralar kazanıp,”iyi” okullar için,”iyi” paralar ödeyebilen profilmiş.
Peki bu ”tercih” edilen veli profilinin çocuğumuzun sınıf arkadaşı olacak çocukları bu ebeveynlerden ne kadar nasiplenebiliyorlar acaba?
Bu iyi paraları kazanabilmek için ya geceyarılarına kadar çalışıp,uzuuun iş seyahatlerine gidip çocuklarını ”tercih” etmeyeceğimiz altkültürden gelen bakıcılar büyütüyorlarsa?
Bu durumda genetik olarak aldıklarının dışında;aslında çocuğun evde görmesi gereken sevgi,ilgi,sıcaklık,aile terbiyesinden yoksunsa?
Ya sorunları bağırarak,azarlayarak,parmak sallayarak,baskıcı,belki evde kocasından yediği dayağın verdiği hırsla çocuktan,çevresinden çıkartmaya çalışan bir delinin yetiştirdiği çocuksa Burberry trenchcoatlu sınıf arkadaşı?
Çocuk büyüdükçe dertleri de büyüyor derlerdi,ben de gece uykusunu alan anne her sorunun altından kolaylıkla kalkabilir yeter ki çocuk gece yatsın sabah kalksın derdim.
Kazın ayağı öyle değilmiş maalesef.
Bir yandan bu bahsettiğim çocuklara üzülürken diğer yandan onların ve bu dönemde devredildikleri bakıcıların ruh halleri ile uğraşmak merkür retrosunun gazabı mıdır bilemiyorum.
Türkiye’nin en tanınmış firmalarından birinde Hazine Müdürü olmak uğruna evdeki hazinesini şirkette çaycısı olamayacak birine teslim eden annelere kızmalı mıyım,acımalı mıyım,kendimi onlardan korumaya mı çalışmalıyım bilemedim bu aralar.
Bu iş çok zor yonca
Çünkü sevmeyi bilmeyince
Bahar gelir farkedilmez olur..dinleye dinleye sakinleyebilir mi insan?

Leave a Reply

