Anne olmadan asla

Çocukken annem her “anne olunca anlarsın” dediğinde,  bir kumbaraya 1 lira atsam, şimdi internetten yat beğeniyor olabilirdim. Belirtmeliyim ki ara ara başka cümleler de ederdi. Hatta haksızlık etmemeliyim bu cümleyi ara ara ederdi. İçli, üzüntülü, sinirli, alaycı pek çok versiyonunu duydum

Hali hazırda anneyim, anladım mı bir bakalım

Anne olunca anlarsın ki, büyük konuşmamak lazım bu dünyada. Okumuş, yazmış, etrafına bakınan bir anneysen, hamilelikte başlıyor macera. Şunu asla yapmam, neee bu mu asla gidirmem, ama bu çocuklara bir hayli zararlı ben yapmam,  ohooo öyle büyüteceksem ben 5 tane doğururum, şunu da yaparsam iki gözüm önüme aksın. Yazının devamında sıkça karşılaşacağımız bu klişelerle tanıştırayım sizi şimdiden

Tv izletmek yok, şekerli besinlerle beslemek yok, alışveriş merkezine gitmek yok, ilk 6 ay sadece anne sütü, sonra iki yaşa kadar ek gıda eşliğinde devam, yemek erken oyalamak, oyun oynatmak, zinhar herhangi bir şey izletmek yok, aynı odada uyumak yok, sallayarak uyutmak yok…

Hala pek sevdiğim kurallar hepsi, aklımdan geçtikçe sevgi ve özlemle anarım her birini. Fakat anne olunca anladım ki, kul kurar bebe güler.  Hepsi için, tek tek, uzun uzun mücadele verdim inanın. Bir kısmında başarılı olabildim, bir kısmına ama canım neredeyse 2 yaşına geldi diye beyaz bayrak çektim, bir kısmında direk nakavt!

Anne olunca anladım ki, anneler anlar en çok seni, bir kakanın yeşil olmasının hayattaki karşılığını bir onlara anlatabilirsin. Uykulu, uykusuz, sersem bir geceden sonra, kusmuklu eşofmanınla koştururken bir onlar bilir “pırt” sesinin nasıl insanı deli gibi sevindireceğini.

Anne olunca anladım ki, dünyada hamilelerin ıq’sunun 3, annelerin ıq’sunun 5 olduğu sanılıyor. Zira etrafın anında onu yeme, öyle durma, çocuğu doyur, çocuğun uykusu geldi uyut diye ayin yapan insanlarla doluveriyor.

Anne olunca anladım ki, süt mafyası diye bir suç örgütü var ve sütü az olan, olmayan, bebesi emmeyen, az emen kadınları tespit edip psikolojik olarak çökertmek üzerine kuruluş olan bu örgütün her ailede en az bir temsilcisi var. Devrim yapsalar biteriz.

Anne olunca anladım ki, oku, yaz, kariyer yap, çok akıllı bir kadın ol, çok komik bir kadın ol, çok güzel bir kadın ol, sütün oksa hiçbirşeysin arkadaş! Süt mafyasından hırsımı alamadım

Anne olunca anladım ki, diş denilen oluşum, bir anneye ne yapmamaya karar verdiyse yaptırabilir. Çizgi film, ya da sarılarak uyumak, ya da sallayarak uyutmak. En çok neyi asla yapmam dediysen onu yapabilirsin hatta ilk olarak :)

Anne olunca anladım ki, annelik sadece sana ait, tek kişilik bir macera. En çok annelerle paylaşabileceğin ama yolunu, dilini tek başına bulman gereken  bir macera. Yol uzun, macera daim. Çocukluk gibi kaybolmuyor annelik de.

Leave a Reply

