Tencerede Fincan Keki

 


Merhabalar,
1 yumurtanın içine 1 çaybardağı(orjinal tarifte 1,5 çaybardağı idi)
Tozşeker( boğazlıyan kullanıyorum) ekleyip köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.
1 çaybardağı süt(ben pınar organik koyuyorum),
2 çaybardağı un(ruşeymli koyuyorum),
2 yemek kaşığı kakao(vivani lesitinsiz koyuyorum),
1paket vanilya,
1 paket kabartma tozu ve
3 mandalinanın kabuğunu rendeleyip/rondolayıp hepsini iyice çırpıyoruz.
6 nescafe fincanı yada 9-10 türk kahvesi fincanı zeytinyağı ile iyice yağlıyoruz.

Kekte yağ olmadığı için iyice yağlamak gerekiyor yada muffin kağıt kalıpları/silikon muffin kapları da kullanmak mümkün.Kek hamurunu fincanların yarısından biraz fazla,bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurup yayvan tencereye diziyoruz.Fincanların yarısına gelecek kadar ılık su ekleyip tencerenin ağzı açık su kaynayana kadar bekleyip kaynayınca önce temiz bir mutfak havlusu ve kapağı kapatıyoruz.Kısık ataeşte 20 dk pişirip altını kapattıktan sonra da 15 dinlendiriyoruz.
Üzerine çikolata sosu;içine mandalina yerine,portakal,limon,ceviz de konulabilir.
Eğer nescafe fincanlarında yaparsak kalori değeri 170 civarı.
Afiyet olsun

Leave a Reply

