Kırmızı Mercimekli Semizotu Çorbası

Efendim bir demet semizotunu doğrayıp,3-5 su iyice yıkayıp elma sirkeli suda 5 dakika bekletip süzüyoruz.
1 çaybardağı kadar kırmızı mercimeği ayıklayıp,yıkayıp 15 dk kadar haşlayıp süzüyoruz.
1 kuru soğanı doğrayıp az zeytinyağında pembeleştirip rende domates ve süzdüğümüz semizotunu ekleyip kavurup,haşladığımız mercimekleri ekliyoruz.Suyunu(koyuluk sevme derecenize göre ayarlayıp normal sevenler 5 su bardağı,biz koyu sevdiğimiz için daha az koyuyorum),tuzunu(ben deniz tuzu kullanıyorum) ayarlayıp pişiriyoruz(ben 50gr. kadar kıyma/tavuk da ekliyorum ama şart değil).Pişmeye yakın 2 diş rende sarımsak ekliyoruz ve blendırlıyoruz.

Semizotu sinir krizlerini ve beyin yorgunluğunu geçiriyormuş,kanı üre ve benzeri pisliklerden temizliyormuş ve peklikte çok faydalı imiş.

Deneyin bakalım beğenirseniz yine mercimekli semizotu salatamız da var.
Öpücükler

Leave a Reply

